הפירוש המילונאי לצידנית הוא 'קופסה המיועדת לשמירת מזון בקירור לטיולים'. צידנית היא אותה קופסה בה מאחסנים את האוכל כאשר יוצאים לטיולים, פיקניקים או ימי גיבוש וכיף. תמיד יש להתאים את הצידנית לאופי הטיול ולבחור באחת שתשמור על הטריות של האוכל המאוחסן בה.

הצידנית – מוצר חובה לכל בית!

ישראלים רבים מאמינים שניתן להכיר מקום רק על ידי ביקור בו ובהתאם, בשנים האחרונות התפתחה במדינתנו תרבות טיולים וגם אנשים שאינם חובבי טבע מושבעים מוצאים עצמם לפחות פעם בשנה בטיול חברים או משפחה בצידה הצפוני או הדרומי של ישראל היפה. כיוון שרוב חוויות החיים משלבות אוכל טעים ויין איכותי, רוב המטיילים רוכשים ציוד אחסון, קרי, צידנית שתבטיח להם שמירה נאותה על טריות האוכל והשתייה.

פרמטרים לבחירת צידנית

נכון לשנת 2016 שוק מוצרי המחנאות וציוד הקמפינג מציע מגוון גדול של צידניות בטווח רחב של מחירים, גדלים ואיכויות וחשוב להגדיר מראש מה יהיה השימוש העיקרי בצידנית ומהו התקציב אותו מייעדים לקניית הצידנית וזאת טרם בחירת הצידנית. הפרמטרים אותם חשוב לקחת בחשבון בעת קניית צידנית הם הגודל שלה, זמן הקירור הדרוש ואפשרות השינוע של הצידנית.

בוחרים את הצידנית המתאימה – טיפים

בוחרים את הגודל הנכון - גודל הצידנית יהיה בהתאם למספר האנשים להם מיועד האוכל בצידנית ולפרק הזמן האפקטיבי בצידנית. אם למשל מדובר על טיול קמפינג של מספר ימים חשוב לבחור בצידנית גדולה יותר מזו שתיבחר לטיול של מספר שעות ביום שבת. טיפ נוסף: טרם קניית הצידנית תמיד חשוב לוודא שהיא אכן נכנסת לתא המטען של הרכב.

לא מוותרים על בידוד - ככל שהדפנות והתחתית של הצידנית יהיו עבים יותר, כך הבידוד של הקור יהיה לפרק זמן ארוך יותר והצידנית תיחשב לאיכותית יותר. טיפ: חשוב לבחור לקנות צידנית אטומה שאינה מושפעת מהלחות ואינה מאפשרת כניסת אוויר.

משקל וזמן קירור – אם מעוניינים בצידנית שתשמור על טריות המזון בה לכמה ימים יש לקחת בחשבון שהצידנית לא תהיה קלת משקל כמו צידנית (קלת משקל), שמתאימה לאחסון אוכל למספר שעות.
בוחרים בשינוע קל – כיום יש מספר אפשרויות של שינוע הצידנית וכל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין לשנע את הצידנית על גלגלים, דבר שאידיאלי לצידניות כבדות. האם הוא מעוניין בצידנית עם ידית צד, אידיאלי לגרירה של צידניות גדולות וכבדות. האם הוא מעוניין לשאת את הצידנית עם עוד בן אדם ולכן רכישת צידנית עם ידיות נפרדות תהיה אידיאלית או שמא הוא מעוניין בצידנית עם ידית נשיאה ארוכה, דבר שאידיאלי לצידניות קלות משקל.
שמירה על הצידנית – בכדי ליהנות משימוש בצידנית איכותית לתקופה ארוכה יש לבצע מספר פעולות, כמו למשל ניקוי של הצידנית בסיום השימוש בה וזאת על ידי שטיפתה במים, סבון, סקוטש וייבוש על ידי נייר סופג וכן אחסון של הצידנית במקום מוצל וקריר כאשר המכסה פתוח מעט וזאת על מנת למנוע מצב של היווצרות עובש בתוכה.
קירור הצידנית - ניתן לקרר את הצידנית על ידי קרח מרוסק או בלוק קרח, אך תמיד עדיף להשתמש בבלוק וזאת משום שככל שגוש הקרח יהיה גדול יותר כך הוא גם יחזיק מעמד לאורך זמן. טיפ: היחס הנכון ביותר של הקרח יהיה כ- 30% קרח וכ- 70 אחוזים של מוצרים.
אחריות – תמיד יש לוודא שהצידנית אותה החלטתם לקנות מגיעה עם אחריות חברה שתקפה החל מאותו רגע בו אתם משלמים על הצידנית.

הטיפ האחרון הוא לא להתפשר על איכות הצידנית, גם אם מדובר על צידנית יקרה יותר. ככל שהצידנית תהיה איכותיות יותר, כך גם המזון טריות המזון תישמר לאורך זמן. כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את הצידנית המתאימה ביותר..בהצלחה!