LED - הוא ראשי התיבות של LIGHT EMITTING DIODE - דיודה פולטת אור. מדובר ברכיב תאורה קטנטן הבנוי מחומר מוליך למחצה, שפולט אור כאשר עובר בו זרם חשמלי נמוך מאוד.

אנחנו נוהגים לעשות הבחנה בין רכיב הלד, נורת הלד ומנורת הלד.
 - רכיב הלד, שיכונה להלן "רכיב האור", הוא שאחראי ליצירתו של אור הלד.
 - נורת הלד, תכיל רכיב אור, אחד או יותר, בהספקים שונים, ובמתחים שונים ותהא בנויה כך שתוכל להחליף כל נורה        
   אחרת דומה בגופי תאורה קיימים, המתאימים להארה עם נורות לד.
 - מנורת הלד, הינה מנורה שתוכננה ויוצרה כגוף תאורה לדי, המכיל רכיב אור, אחד או יותר, בהספקים שונים ובמתחים    
   שונים ולעיתים עם דרייבר פנימי, כפי שידווח להלן.

רכיב הלד, מבטן היווצרו, הינו רכיב DC (זרם ישיר). בתכנון של מערכת תאורה מבוססת לד יש לקחת בחשבון התאמה נכונה של דרייבר / ספק כוח (לפי הצורך). ישנם יצרנים המייצרים גופי תאורת לד עם דרייבר מובנה בכל גוף.

הלד הינו בעל נצילות אורית גבוהה. כתוצאה מכך החיסכון בחשמל מסתכם ב - 75-80% מצריכת החשמל אשר בתאורת ליבון הנפוצה. הנצילות האורית של הלד היא 50-65 לומן ל - 1 וואט, לעומת נצילות האורית של נורת הליבון שהיא 8-15 לומן ל - 1 וואט. אך לא רק זה החיסכון:
 - אורך חיי הלד הוא עד פי 10 מאורך חיי מנורת ההלוגן והליבון.
 - ספקי הכח זולים מהשנאים הנפוצים בתאורת ההלוגן במתח נמוך.
 - קוי ההולכה, קרי הכבלים, זולים יותר משמעותית מאחר והספקי החשמל נמוכים יותר.

מרכיבי החיסכון הנ"ל, מאזנים משהו, את עלות ההשקעה הראשונית בגופי תאורת הלד.

בהתקנת נורות לד במערכת קיימת של תאורת גן במתח נמוך 12V/AC, יש לוודא כי נורות אלה תואמות את המתח של          
12V/AC. בהתקנת מנורות לד במערכת קיימת של תאורת גן במתח נמוך יש לוודא כי מנורות הלד מומרות בגוף עצמו ל 12V/AC. חברת KICHLER אשר את מוצריה אנו משווקים, ממירה במקור את כל גופי תאורת הלד המיוצרים על ידה מסביבת DC לסביבת 12V/AC כדי שאלה יוכלו להיות מותקנים במערכות תאורת הגן הנפוצות.

כדי שיהיה קל לחשב את הספק השנאי, במערכת תאורת לד 12V/AC, ובהיעדר נתון אחר, יש לתכנן לפי כלל אצבע של הכפלת סך הספק המנורות ב -2. תאורת הלד מקטינה את גודל השנאים במערכות תאורת 12V/AC חדשות בעשרות אחוזים.
עוד כלל אצבע: את נתון ההספק (וואטים) בתאורת הלד יש להכפיל ב-5 כדי לדעת לכוונו - פחות או יותר - לעוצמת תאורת ההלוגן המוכרת לכולנו. כלל זה, הינו כלל אצבע בלבד ואינו בא במקום הצורך למדוד ולדעת את אפקט האור במדדי אור ידועים כמו LUMAN או LUX. כי עלינו לדעת: הספק בוואטים הינו נתון אנרגטי ולא נתון המבטא עוצמת אור מדוייקת.